Van dinsdag 22 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2019 vond de 10e editie van het jaarlijkse congres van One Young World (OYW) plaats in Londen.

Building a better world

Tijdens de OYW summit zoeken zo’n 1.500 talentvolle jongeren van 18 tot 30 jaar uit ruim 190 landen samen naar oplossingen voor prangende, wereldwijde problemen. ‘Building a better world’ is dan ook de slogan van deze mondiale topconferentie. De internationale delegaties laten zich bijstaan en inspireren door een line-up van OYW Counselors: de toonaangevende wereldleiders en wereldverbeteraars van nu. De line-up bestond onder andere uit: Doutzen Kroes, Dr. Jane Goodall en Ellie Goulding.

De summit is dé plek waar talentvolle jongeren die de wereld willen veranderen elkaar inspireren, versterken en ontmoeten. Gedelegeerden nemen deel aan vier transformatieve dagen van toespraken, panels, netwerken en workshops. Alle afgevaardigden hebben de mogelijkheid om keynote toespraken te geven en een platform te delen met wereldleiders met de aanwezigheid van de media van over de hele wereld.

Naast het luisteren naar keynote-sprekers hebben gedelegeerden de mogelijkheid om wereldleiders uit te dagen. Ook kunnen ze contacten leggen met influencers die op de summit aanwezig zijn. Na afloop van het congres gaan ze terug naar hun thuisfront als OYW Ambassador en helpen eigen of bestaande initiatieven verder, versterkt door het netwerk van OYW.

Delegates De Haagse Hogeschool

In oktober 2019 was De Haagse Hogeschool met 8 zittende studenten en 3 returning ambassadors vertegenwoordigd op One Young World in Londen. Onze delegates:

• Akash AartsenHBO-ICT
  • Simge BagciHuidtherapie
  • Hadiatou Barry, European Studies
  • Alizee BollenIndustrial Design Engineering
  • Kätie FallauxHuidtherapie
  • Angelie GopalInternational Business
  • Yasmien MuradinCommunicatie

Als returning ambassadors vaardigden we Edwin de Wit, Ajatshatru Bhattacharya en Vincent Rump af.

Contact

Heb je vragen over de One Young World summit. Neem dan contact met ons op via oneyoungworld@hhs.nl