'Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar' dat is de rode draad van de leerlijn digitale geletterdheid waarmee oud-student Kim Pauw-Noordam de scriptieprijs van de PABO aan De Haagse Hogeschool heeft gewonnen. Midden in de 'week van de mediawijsheid' gaf Pauw-Noordam een boeiende les uit de leerlijn aan leerlingen uit groep zes van OBS Prins Willem Alexander in het Haagse Laakkwartier.

Een leuke les, met grappige voorbeelden, veel plezier, maar ook een serieuze ondertoon. Pauw-Noordam ontwikkelde de leerlijn tijdens haar stage als afstudeeropdracht en heeft hem zelf in de praktijk gebracht.

Op een steenworp afstand van De Haagse Hogeschool kwamen de regionale media bij Pauw-Noordam op school een kijkje nemen. Ze gaf hiermee prachtig voorbeeld van toegepast onderzoek in het hoger onderwijs, laat zien hoe mooi een PABO-studie kan zijn en waar die eenmaal in de klas allemaal toe kan leiden.

Te mooi om waar te zijn?

Juf Kim is bescheiden en vindt het vooral leuk: 'Ik houd van ICT en bouw graag websites. Het was boeiend om datgene wat de kinderen over media moeten weten om te zetten in een digitale leerlijn. En als we de lessen die er in staan elk jaar geven, voldoen we aan het eind van groep 8 aan de leerdoelen die het curriculum voorschrijft'.

Geïnteresseerd in de opleiding tot leraar?

Ga naar de opleidingspagina voor meer informatie.