Voor wie is het Schrijfcentrum?

Het Schrijfcentrum staat open voor alle studenten van Nederlandstalige bacheloropleidingen van De Haagse Hogeschool.

Wat biedt het Schrijfcentrum?

Bij het Schrijfcentrum van De Haagse Hogeschool kun je een afspraak maken met een schrijfcoach over een tekst die je voor je opleiding moet schrijven. In een een-op-eengesprek van circa 45 minuten stelt de schrijfcoach kritische vragen en biedt die je houvast om je tekst naar een hoger plan te tillen. De opgedane vaardigheden kun je bij volgende schrijftaken opnieuw inzetten. Zo word je sterk met taal. Een gesprek kan zowel face to face op De Haagse Hogeschool als online via Microsoft Teams plaatsvinden.

Wanneer ga je naar het Schrijfcentrum?

Je gaat naar het schrijfcentrum als je wilt dat er iemand met je meekijkt naar de schrijfopdracht waar je aan werkt. Het kan zijn dat je de opzet wilt doornemen, dat het schrijven niet wil vlotten, dat je niet goed weet hoe je de feedback van je docent moet verwerken, dat je van een onvoldoende tot een voldoende wilt komen, of dat je gewoon een zo goed mogelijke tekst wilt schrijven.

Wat doet de schrijfcoach (niet)?

De schrijfcoach is (master)student die sterk is in een taal en die is opgeleid tot schrijfcoach. Die bereidt het gesprek voor aan de hand van jouw tekst en jouw vragen. De coach helpt je bijvoorbeeld om de schrijftaak efficiënt aan te pakken, helder te argumenteren, de kernboodschap scherp te formuleren, een tekst duidelijk te structureren of een gepaste stijl te vinden.

De schrijfcoach corrigeert niet de inhoud van je werk en verbetert geen spelling- en grammaticafouten. Jij bent (en blijft) de auteur van het stuk en jij bent zelf verantwoordelijk voor het eindresultaat.

Afspraak maken

Je kunt een afspraak maken via het aanmeldformulier. Na ontvangst van het aanmeldformulier neemt een van de schrijfcoaches contact met je op voor het plannen van een afspraak. Na afloop van het eerste gesprek kun je in overleg met de coach een afspraak maken voor een eventueel vervolggesprek. In principe kun je zo vaak langskomen als wenselijk of zinvol is.

• Aanmeldingen worden behandeld van maandag t/m vrijdag (schoolvakanties uitgezonderd).
  • Houd er rekening mee dat je ons de tekst die je wilt bespreken uiterlijk 24 uur van tevoren moet toesturen (schrijfcentrum@hhs.nl).
  • We kunnen geen afspraak inplannen voor de dag waarop we de aanmelding ontvangen.