Ontdek meer op onze Open Dag

Past iets met Bouw bij jou?

Speelde je vroeger veel met lego en zet je met Minecraft complete woonwijken in elkaar? Heb je ruimtelijk inzicht en teken en reken je makkelijk? Steek je je handen graag uit de mouwen? Dan heb je een goed gevoel voor bouw en infra.

Duurzaam en milieuvriendelijk
Vol bewondering kijk je bijvoorbeeld hoe een strandtent verandert in een villa of een industrieel pakhuis in een restaurant. En je bent helemaal onder de indruk als dat óók nog eens op een energiezuinige en duurzame manier gebeurt. Je denkt na over bouwwerken waar de samenleving iets aan heeft, zoals bruggen, vliegvelden, sluizen of havens. Je werkt aan duurzame oplossingen met milieuvriendelijke materialen. Want we moeten zuinig zijn op onze wereld.

Kortom, jij...

• hebt een goed gevoel voor bouwen

• hebt ruimtelijk inzicht en tekent en rekent makkelijk

• kijkt naar energiezuinige en duurzame oplossingen

Beroepen binnen het interessegebied Bouw

• Bouwinspecteur

• Technisch bouwkundige

• Projectontwikkelaar

• Productieplanner

• Commercieel technicus

• Weg- en waterbouwkundige

• Constructeur

• Verkeerskundige

• Werkvoorbereider

• Uitvoerder

• BIM-modelleur

• Calculator

• Omgevingsmanager

• Procesbegeleider

• Beleidsmedewerker

• Ontwerpcoördinator

• Geotechnisch adviseur

• EMVI-schrijver/BPKV-schrijver

Welke opleidingen over bouw heeft De Haagse?

De keuze aan opleidingen bouw bij De Haagse Hogeschool is groot én breed. Ga je shinen als je een tiny house mag bouwen, een hippe bar of een drijvende woonwijk, dan is werken in de bouw jouw ding. Zie je op dat open veld in gedachten al een tiny house staan en weet je ook al welke materialen je zou gebruiken, ga dan eens kijken bij Bouwkunde. Droom je ervan een enorme brug aan te leggen of een vliegveld in zee, kijk dan eens bij Civiele Techniek. Daar ga je je bezighouden met soms megagrote constructies of bouwprojecten, waar misschien wel verschillende landen aan meewerken. Bouw je graag aan de wereld van de toekomst en vind je het leuk om daarvoor nieuwe dingen te bedenken, dan tippen we voor jou de opleiding Ruimtelijke Ontwikkeling/Climate & Management. Als je vaak bij alledaagse elektrische apparaten, werktuigen of machines denkt: dat kan ik beter, slimmer of schoner maken, ga dan vooral eens bij Werktuigbouwkunde kijken.

Welke opleiding of baan je in de bouw ook kiest, je bent straks bezig om de wereld een stukje mooier te maken! Je kunt topprestaties gaan leveren, aan de tekentafel en op de bouwplaats. Door jouw werk in de bouw wonen mensen straks beter, werken ze op een prachtige locatie of verplaatsen zij zich snel over de weg of het spoor waar jij aan hebt gewerkt.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Binnen het interessegebied Bouw kan je kiezen uit voltijd of duale opleidingen. Kijk eens wat het verschil is tussen deze vormen en welke opleidingsvorm het best bij jou past. Alle opleidingen in dit interessegebied worden in het Nederlands gegeven. Je doet er 4 jaar over om je diploma te halen.

Wat kun je worden met een opleiding bouw?

Nadat je je opleiding hebt afgerond, kun je direct aan de slag. Bedrijven staan bijna voor je in de rij! En de functies waarin je kunt gaan werken, zijn erg uitdagend. Zie je jezelf al bezig als projectontwikkelaar of bouwinspecteur? Als weg- en waterbouwkundige of verkeerskundige? Als werkvoorbereider of logistiek manager? Met de opleidingen bouw kun je veel kanten op.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

Bijna alle opleidingen in het interessegebied Bouw volg je in de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool. Alleen de opleiding Werktuigbouwkunde (voltijd en duaal) wordt in de vestiging Delft gegeven. Onze hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en leert van verschillende kanten naar jouw vakgebied te kijken. Met je docenten bouw je al heel snel een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen boeiende projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de opleidingen binnen het interessegebied Bouw? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.