Heb je een vraag?

Stel je vraag aan de opleiding

Iets voor jou?

Nike, Coca-Cola en Apple zijn wereldwijd succesvolle merken. Ze vertellen een verhaal of dragen een sterke boodschap uit, waarmee ze de consument of klant overtuigen. Wil jij weten wat consumenten beweegt en hoe je hen het beste bereikt?

Bij deze studie onderzoek je dat. Ook maak je een overtuigend plan met gerichte acties om van een merk of bedrijf een succes te maken. Je werkt veel samen met medestudenten en krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. In een fijne sfeer, waarin studenten en docenten elkaar goed kennen en je altijd op steun kunt rekenen. Een veilige omgeving om te ontdekken waar jouw interesses liggen. Zo leiden wij je op tot dé marketingexpert die midden in de organisatie staat.

Je start in jaar 1 met eén van de drie varianten. Maar je kan in het eerste half jaar nog wisselen. Wil je meer weten over de 2 andere varianten van Commerciële Economie? Kijk dan op Digital Marketing & Sales of op Data Driven Marketing.

Je bent goed in communicatie. Lekker kritisch ook. Dat zijn de ideale skills voor een professional in Creative Marketing & Social Media. Je kruipt in het hoofd van de consument, volgt trends en weet hoe je onderzoek inzet om behoeftes in kaart te brengen. Onze deskundige docenten kennen de beroepspraktijk en komen met cases uit de praktijk. In zo’n casus breng je de uitgangspunten van de organisatie in kaart. Je bepaalt wat haar centrale boodschap is. Op basis daarvan maak je content.

Je denkt na hoe je een sterke boodschap neerzet. Een boodschap waarmee je mensen kunt boeien en binden. Huur je daarvoor een influencer in of trek je met een event en een viral genoeg aandacht? Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een mooie en opvallende vlog te maken. Bijvoorbeeld over de manier waarop een cosmeticamerk, telecomprovider of goededoelenorganisatie in de wereld staat. Thema’s als duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid ga je niet uit de weg. In jouw aanpak staan creativiteit, vernieuwing en verbeelding altijd centraal.

Alles over toelating

Studie in cijfers

Creative Marketing & Social Media

60

studiepunten per jaar

10

uur instructiecollege per week

10

uur werkcollege per week

10

uur projecten per week

10

uur zelfstudie per week

Inhoud van de studie

Wat ga je doen?

Jaar 1
Jaar 2
Jaar 3
Jaar 4

Banen

Wat kun je later worden en wat niet?

Dit word je wel

  • Online consultant

  • Social media manager

  • Marketing- en communicatiemanager

  • Start je eigen bedrijf

  • Productmanager

Lees meer over deze beroepen

Doorstuderen

Aan de hogeschool

Met je bachelordiploma Commerciële Economie | Creative Marketing & Social Media op zak verder studeren? Dan kun je een hbo-master volgen aan De Haagse of een andere hogeschool. Zoals de Master of Business Administration of de Master International Communication Management.

Aan de universiteit

Na de opleiding Commerciële Economie | Creative Marketing & Social Media kun je ook naar de universiteit. Kies je voor de Master in Business and Economics (met marketingspecialisatie), dan bieden we je een speciaal programma: de Erasmusminor. Dat is de voorbereiding op een vervolgstudie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waarmee je direct kunt beginnen met je master zonder dat je nog een premaster nodig hebt. In 5 jaar je bachelor én je masterdiploma: scheelt een jaar studietijd én studiegeld!

Praktische info

Wat moet je verder nog weten?

Toch op zoek naar een andere opleiding?

Misschien vind je deze opleidingen ook interessant!

Ga naar Communication and Multimedia Design
Student plakt een post-it op het krijtbord

Communication and Multimedia Design

  • Bachelor
  • voltijd
  • 4 jaar
Met deze studie wórd je geen ontwerper. Je bént het al. Ontdek hoe je met jouw creatieve skills het leven makkelijker maakt.
Ga naar Communicatie
Student stelt vragen met microfoon

Communicatie

  • Bachelor
  • voltijd
  • 4 jaar
Je groeit uit tot een communicatieprofessional die de trends en doelgroepen kent en die weet hoe een boodschap goed aankomt.
Ga naar Ondernemerschap & Retail Management
Twee studenten overleggen achter laptops

Ondernemerschap & Retail Management

  • Bachelor
  • voltijd
  • 4 jaar
Ben jij een doener met denkkracht? Leer en ervaar hoe je een webshop, dienst of product goed in de markt zet.