Heb je een vraag?

Stel je vraag aan de opleiding

Meld je aan voor deze opleiding Kom naar onze Open Dag

Wil je je aanmelden voor deze opleiding? Doe dat uiterlijk 31 juli via Studielink. Lees meer

Iets voor jou?

Organisaties bezitten een schat aan informatie over hun klanten en koopgedrag. Deze waardevolle input zetten zij in voor succesvolle marketingacties. Heb je altijd al willen weten hoe ze dat doen?

En vind je het belangrijk dat bedrijven verantwoord en vertrouwelijk met gegevens omgaan? Bij deze studie leer je wat allemaal nodig is om een marketingorganisatie slim in te richten.

Je zorgt dat klanten zich persoonlijk aangesproken voelen en jij je marketingbudget optimaal besteedt. Je werkt veel samen met medestudenten en krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. In een fijne sfeer, waarin studenten en docenten elkaar goed kennen en je altijd op steun kunt rekenen. Een veilige omgeving om te ontdekken waar jouw interesses liggen. Zo leiden wij je op tot dé marketingexpert die midden in de organisatie staat.

Je start in jaar 1 met eén van de drie varianten. Maar je kan in het eerste half jaar nog wisselen. Wil je meer weten over de 2 andere varianten van Commerciële Economie? Kijk dan op Digital Marketing & Sales of op Creative Marketing & Social Media

Hoe ziet de customer journey eruit? Bij deze studie leer je dat in beeld te brengen. Je maakt data-analyses en ontdekt aan welke knoppen je moet draaien om de doelgroep in beweging te krijgen of consumentengedrag te veranderen. Je maakt de resultaten visueel en ziet in 1 oogopslag hoe een organisatie de gevonden informatie kan inzetten bij campagnes. Kennis is de basis. Tijdens praktijkopdrachten en stages leer je die kennis ook echt toe te passen.

Je kunt nu analyseren, interpreteren, visualiseren en presenteren. Je weet hoe je een customer dataplatform opzet en data-analyses maakt, zodat je beter kunt sturen op marketingacties en -uitgaven. Ook kun je informatie en conclusies van onderzoeksbureaus goed beoordelen.

Alles over toelating

Studie in cijfers

Data Driven Marketing

60

studiepunten per jaar

10

uur instructiecollege per week

10

uur werkcollege per week

10

uur projecten per week

10

uur zelfstudie per week

Inhoud van de studie

Wat ga je doen?

Jaar 1
Jaar 2
Jaar 3
Jaar 4

Na je studie

Wat kun je later worden en wat niet?

Dit word je wel

  • SEO/SEA Marketeer

  • Marktonderzoeker

  • Databasemarketeer

  • Campaign manager

  • Start je eigen bedrijf

Dit word je niet

  • Logistiek planner

  • Statistisch analist

  • Machine learning engineer

Doorstuderen

Aan de hogeschool

Met je bachelordiploma Commerciële Economie | Data Driven Marketing op zak verder studeren? Dan kun je een hbo-master volgen aan De Haagse of een andere hogeschool. Zoals de Master of Business Administration of de Master International Communication Management.

Aan de universiteit

Na de opleiding Commerciële Economie | Data Driven Marketing kun je ook naar de universiteit. Kies je voor de Master in Business and Economics (met marketingspecialisatie), dan bieden we je een speciaal programma: de Erasmusminor. Dat is de voorbereiding op een vervolgstudie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waarmee je direct kunt beginnen met je master zonder dat je nog een premaster nodig hebt. In 5 jaar je bachelor én je masterdiploma: scheelt een jaar studietijd én studiegeld!

Praktische info

Wat moet je verder nog weten?

Toch op zoek naar een andere opleiding?

Misschien vind je deze opleidingen ook interessant!

Ga naar Bedrijfskunde
Studenten en docent in gesprek

Bedrijfskunde

  • Bachelor
  • voltijd
  • 4 jaar
Als bedrijfskundige focus je op het begrijpen en verbeteren van organisaties. Jij bent een verbinder die visie en uitvoering samenbrengt.
Ga naar Finance & Control
Drie studenten bespreken aan een tafel met boeken open

Finance & Control

  • Bachelor
  • voltijd
  • 4 jaar
Van boekhouding tot risicobeheersing. Bij deze studie (voorheen Bedrijfseconomie) stippel je het financiële beleid uit.