Praat mee over de toekomst van Nederland!

Wat is nodig zodat Nederland ook in 2050 een welvarend land is? Hoe wonen, werken we en wie hebben we daar voor nodig? Daar heb je vast ideeën over. En die wil minister Van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid graag horen. Jouw ideeën wil ze gebruiken bij uitwerken van het adviesrapport Gematigde groei dat ze van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen 2050 heeft gekregen. Het gaat over jouw toekomst, dus praat mee!

Kom naar de College Tour!

Het adviesrapport raakt aan heel veel thema’s die ook jou aangaan! Denk aan studiemigratie en de effecten op huisvesting en internationalisering van het onderwijs, maar ook gelijke kansen in het onderwijs. Het gaat ook over de toekomst van de arbeidsmarkt, waar jij straks deel van gaat uit maken. Welke keuzes moeten er nu gemaakt worden om in 2050 nog een welvarend en leefbaar Nederland te hebben? Hoe zorgen we ervoor dat iedereen hier nog prettig met elkaar samenleeft?

Genoeg om over mee te praten! Dat kan aanstaande dinsdag 23 april van 16.00 - 17.30 uur tijdens een speciale College Tour bijeenkomst met minister Van Gennip en twee leden van de Staatscommissie in de Speakers’ Corner.

Caroline Verduin (docent bij Bestuurkunde / Overheidsmanagement), zal samen met Sjef Huntelaar (voorzitter HSV Trinitas en student van De Haagse Hogeschool) deze bijeenkomst modereren.

Tijdens het evenement worden foto's en video's gemaakt.

Aanmelden

Studenten en medewerkers van De Haagse Hogeschool zijn van harte welkom. Graag vooraf aanmelden. Bij jouw aanmelding kan je gelijk jouw vragen voor de minister en/of Staatscommissie indienen (t/m 17 april). Grote kans dat jij dan jouw vraag in persoon mag stellen!

Meld je aan!

Contact

Heb je vragen en/of opmerkingen over deze bijeenkomst, neem dan gerust contact met ons op. Lees meer over de Staatscommissie en haar adviesrapport op staatscommissie2050.nl.

We kijken uit naar jouw deelname! Graag tot 23 april!

Dit evenement wordt georganiseerd door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, HSV Trinitas en The Lighthouse (De Haagse Hogeschool).

Foto bovenaan pagina: ©Taco van der Eb

Dit is een evenement van The Lighthouse

The Lighthouse biedt een programma vol interessante activiteiten over actuele vraagstukken en wereldwijde issues.

Ontdek meer
The Lighthouse - Ilja Leonard Pfeijffer