Op 15 maart kun je als onderwijsprofessional deelnemen aan het symposium ‘Internationalisering in de praktijk’. Je wilt jouw studenten zo goed mogelijk voorbereiden op een  internationale arbeidsmarkt en interculturele samenleving. De skills die ze daarvoor nodig hebben, verschillen per opleiding, vakgebied en regio. Hoe zorg je dat jouw onderwijs inspeelt op deze context? En welke competenties heb je nodig om dit vorm te geven?

Op basis van onderzoek

Het lectoraat Global Learning van kenniscentrum Global and Inclusive Learning heeft samen met Nuffic en vijf mbo-scholen onderzocht welke docentrollen en competenties van belang zijn in de verschillende regio's.

Voor het faciliteren van internationalisering blijkt samenwerking binnen de school essentieel. Iedereen heeft daarin een rol. Of je nu docent bent, hr-medewerker of onderwijsadviseur.

Het symposium

Tijdens het symposium staan docentcompetenties en docentprofessionalisering binnen het mbo en hbo centraal. We presenteren onze bevindingen en mbo- en hogescholen delen hun goede voorbeelden. De dag sluiten we af met een regiogesprek en borrel waarbij we met elkaar de balans opmaken: waar staan wij op het gebied van docentprofessionalisering en hoe nu verder?

Het volledige programma is binnenkort op de webpagina van het symposium (zie onderstaande link)  te vinden.

Aanmelden

Deelname aan dit symposium is gratis en vindt plaats in Speakers Corner van 9.30 tot 16.00 uur.

Aanmelden kan via: Symposium ‘Internationalisering in de praktijk’ | Nuffic