Breadcrumb De Haagse onderzoekt Projecten Ga naar Unheard Voices: ongehoorde stemmen in de Bollenstreek Unheard Voices: ongehoorde stemmen in de Bollenstreek Dit onderzoek verkent het belang van ongehoorde stemmen in duurzaamheidstransities. Studenten ontwerpen nieuwe narratieven en verdienmodellen voor een toekomstbestendige bollenstreek. Lees meer Ga naar Kinderen leren over klimaatverandering Kinderen leren over klimaatverandering Hoe denken basisschoolleerlingen over klimaatverandering? Dit PABO-project onderzoekt hun toekomstvisies en biedt leerkrachten handvatten om duurzaamheid in hun lessen te verweven. Lees meer Ga naar METACOG: AI-geletterdheid en de strijd tegen desinformatie METACOG: AI-geletterdheid en de strijd tegen desinformatie Het METACOG-project bevordert AI-geletterdheid in Europa en helpt burgers, studenten en docenten desinformatie te herkennen. Met steun van Erasmus+ ontwikkelt een coalitie praktische tools en innovatieve lesmethoden. Lees meer Ga naar Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop. Lees meer Ga naar Hybride professional in het groen Hybride professional in het groen Hoe versterken we de samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven in de groene sector? Dit project ontwikkelt en verankert hybride docentschap, zodat studenten beter worden voorbereid op de praktijk. Lees meer Ga naar Aanpak van milieucriminaliteit: lessen uit Europa Aanpak van milieucriminaliteit: lessen uit Europa Hoe pakt Europa milieucriminaliteit aan? Dit project helpt de Nederlandse politie leren van succesverhalen uit Frankrijk, Spanje en Zweden, en draagt bij aan een duurzame en veilige leefomgeving. Lees meer Ga naar Jongeren in de stad van vrede en recht Jongeren in de stad van vrede en recht Hoe kunnen Haagse jongeren zich meer verbonden voelen met vrede en recht? Dit project brengt hen in contact met SDG 16 via onderzoek en events -om zo de kloof tussen jongeren en de stad Den Haag te verkleinen. Lees meer Ga naar DE-ESCALATING: Samen werken aan veiligheid DE-ESCALATING: Samen werken aan veiligheid Het project DE-ESCALATING onderzoekt hoe professionals in publieke sectoren agressie kunnen voorkomen en beheersen. Samen ontwikkelen we strategieën om escalatie te verminderen en veiligere werkomgevingen te creëren. Lees meer Ga naar 3E: wetenschappelijk kader voor EdTech-evaluatie 3E: wetenschappelijk kader voor EdTech-evaluatie Het 3E-project ontwikkelt een wetenschappelijk raamwerk voor de evaluatie van EdTech. Dit helpt onderwijsinstellingen effectievere keuzes te maken en geeft EdTech-aanbieders inzicht in wat het beste werkt. Lees meer Ga naar Nuffic, De Haagse Hogeschool en VU onderzoeken Grenzeloos Studeren Nuffic, De Haagse Hogeschool en VU onderzoeken Grenzeloos Studeren Een onderzoek naar internationale studentmobiliteit en arbeidsmarktsucces van afgestudeerden in het hoger onderwijs. Lees meer Ga naar Fair Machine Learning & AI Fair Machine Learning & AI Machine Learning en AI nemen een vlucht, ook in het hoger onderwijs. Handig om in te zetten bij bijvoorbeeld het analyseren van studiedata. Lees meer Ga naar Jean Monnet-leerstoel EU-ACT DIGITAL Jean Monnet-leerstoel EU-ACT DIGITAL Kan big tech gecontroleerd worden? Kan de overheid ervoor zorgen dat bankkaarten veilig blijven in een e-wallet op je smartphone? Lees meer Pagination Current page 1 Pagina 2 2 Pagina 3 3 Next Last Page
Ga naar Unheard Voices: ongehoorde stemmen in de Bollenstreek Unheard Voices: ongehoorde stemmen in de Bollenstreek Dit onderzoek verkent het belang van ongehoorde stemmen in duurzaamheidstransities. Studenten ontwerpen nieuwe narratieven en verdienmodellen voor een toekomstbestendige bollenstreek. Lees meer
Ga naar Kinderen leren over klimaatverandering Kinderen leren over klimaatverandering Hoe denken basisschoolleerlingen over klimaatverandering? Dit PABO-project onderzoekt hun toekomstvisies en biedt leerkrachten handvatten om duurzaamheid in hun lessen te verweven. Lees meer
Ga naar METACOG: AI-geletterdheid en de strijd tegen desinformatie METACOG: AI-geletterdheid en de strijd tegen desinformatie Het METACOG-project bevordert AI-geletterdheid in Europa en helpt burgers, studenten en docenten desinformatie te herkennen. Met steun van Erasmus+ ontwikkelt een coalitie praktische tools en innovatieve lesmethoden. Lees meer
Ga naar Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Handboek regeneratieve pedagogiek en didactiek Hoe leid je toekomstgerichte docenten op in een wereld vol verandering? Dit handboek biedt inspiratie en tools voor regeneratieve pedagogiek en didactiek, met focus op duurzaamheid, inclusie en hoop. Lees meer
Ga naar Hybride professional in het groen Hybride professional in het groen Hoe versterken we de samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven in de groene sector? Dit project ontwikkelt en verankert hybride docentschap, zodat studenten beter worden voorbereid op de praktijk. Lees meer
Ga naar Aanpak van milieucriminaliteit: lessen uit Europa Aanpak van milieucriminaliteit: lessen uit Europa Hoe pakt Europa milieucriminaliteit aan? Dit project helpt de Nederlandse politie leren van succesverhalen uit Frankrijk, Spanje en Zweden, en draagt bij aan een duurzame en veilige leefomgeving. Lees meer
Ga naar Jongeren in de stad van vrede en recht Jongeren in de stad van vrede en recht Hoe kunnen Haagse jongeren zich meer verbonden voelen met vrede en recht? Dit project brengt hen in contact met SDG 16 via onderzoek en events -om zo de kloof tussen jongeren en de stad Den Haag te verkleinen. Lees meer
Ga naar DE-ESCALATING: Samen werken aan veiligheid DE-ESCALATING: Samen werken aan veiligheid Het project DE-ESCALATING onderzoekt hoe professionals in publieke sectoren agressie kunnen voorkomen en beheersen. Samen ontwikkelen we strategieën om escalatie te verminderen en veiligere werkomgevingen te creëren. Lees meer
Ga naar 3E: wetenschappelijk kader voor EdTech-evaluatie 3E: wetenschappelijk kader voor EdTech-evaluatie Het 3E-project ontwikkelt een wetenschappelijk raamwerk voor de evaluatie van EdTech. Dit helpt onderwijsinstellingen effectievere keuzes te maken en geeft EdTech-aanbieders inzicht in wat het beste werkt. Lees meer
Ga naar Nuffic, De Haagse Hogeschool en VU onderzoeken Grenzeloos Studeren Nuffic, De Haagse Hogeschool en VU onderzoeken Grenzeloos Studeren Een onderzoek naar internationale studentmobiliteit en arbeidsmarktsucces van afgestudeerden in het hoger onderwijs. Lees meer
Ga naar Fair Machine Learning & AI Fair Machine Learning & AI Machine Learning en AI nemen een vlucht, ook in het hoger onderwijs. Handig om in te zetten bij bijvoorbeeld het analyseren van studiedata. Lees meer
Ga naar Jean Monnet-leerstoel EU-ACT DIGITAL Jean Monnet-leerstoel EU-ACT DIGITAL Kan big tech gecontroleerd worden? Kan de overheid ervoor zorgen dat bankkaarten veilig blijven in een e-wallet op je smartphone? Lees meer