E-journals

Om e-journals van de HHS-bibliotheek te vinden, kan je de E-Publication Finder (voorheen de A-Z lijst e-journals) gebruiken. De E-publication Finder is een gealfabetiseerde titellijst van e-journals en e-books die beschikbaar zijn voor studenten en medewerkers van De Haagse Hogeschool. In de lijst kan je zoeken op publicatietitel, ISSN of onderwerp. Bladeren op onderwerp is ook mogelijk.

Let op! Zoeken op artikelniveau is niet mogelijk.

Papieren tijdschriften

De bibliotheek heeft meer dan 400 abonnementen op tijdschriften in papiervorm. In alle vestigingen is een collectie tijdschriften in papiervorm beschikbaar. De collectie papieren tijdschriften zijn terug te vinden via de bibliotheekcatalogus.

Attenderingen / Alerts – up to date blijven

Wil je op de hoogte blijven van je interessegebieden of wil je geattendeerd worden wanneer een nieuw nummer van je favoriete tijdschriften verschijnt? Of wil je een bericht krijgen zodra een van je publicaties geciteerd wordt? Dat kan door een alert, oftewel attendering, in te stellen. Er zijn meerdere manieren om dit te doen en ook verschillende soorten bronnen, maar je moet eerst altijd een (gratis) account aanmaken. In deze handleiding zie je de meest gebruikelijke manieren/plekken om alerts in te stellen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de bibliotheek via bibliotheek@hhs.nl, dan kijken we er samen naar.

BrowZine

BrowZine is een app om de door jou geselecteerde internationale wetenschappelijke tijdschriften uit de E-Publication Finder door te bladeren en offline artikelen te lezen. Je kunt ook meldingen ontvangen zodra een nieuwe uitgave beschikbaar is. Zie de FAQ voor meer informatie over BrowZine.