Over het kenniscentrum

Gelijkwaardige kansen voor studenten en professionals creëren en rechtvaardigen. Bij het kenniscentrum Global and Inclusive Learning onderzoeken we de processen om dat te realiseren. Net als de processen voor het actief bevorderen van inclusief onderwijs en een inclusieve samenleving. 

We ondersteunen ieder lerend persoon in hun talentontwikkeling, zodat ze zich ontpoppen tot verantwoordelijke professionals en kritische burgers.

We studeren, werken en leven in een complexe en globale samenleving waarin niet iedereen dezelfde kansen krijgt. Een samenleving die voortdurend onderhevig is aan verandering, onder andere door technologische ontwikkelingen en waarin veel ‘wicked’ issues spelen als klimaatadaptatie, migratie- en integratievraagstukken. Het onderwijs moet daarop inspelen en loopt vaak achter op de feiten. Dat moet veranderen. De Haagse Hogeschool fungeert als broedplaats, denktank en laboratorium hoe leren en ontwikkelen hier een rol in kan spelen. Met onder anderen praktijkgericht onderzoek, debat, dialoog, out-of-the-box denken stimuleert kenniscentrum Global and Inclusive Learning leerprocessen en stelt verborgen veronderstellingen, houdingen en gedrag aan de kaak.

Het centrum streeft duurzame innovatie na binnen het onderwijs en daarbuiten door het accent te leggen op thema’s als wereldburgerschap, talentontwikkeling, inclusief onderwijs, internationalisering at home en praktische wijsheid binnen de beroepspraktijk. Alles staat in het teken van professionele en persoonlijke ontwikkeling: een heel leven lang.

Projecten

Fair Machine Learning & AI

Machine Learning en AI nemen een vlucht, ook in het hoger onderwijs. Handig om in te zetten bij bijvoorbeeld het analyseren van studiedata. Maar hoe eerlijk en (on)bevooroordeeld zijn de data en analyses die eruit voortkomen?
Lees meer

Studiedata aan De Haagse Hogeschool

Door het analyseren van studiedata biedt het lectoraat Learning Technology & Analytics inzichten die kunnen leiden tot verbeteringen op het gebied van beleid, kwaliteit en onderwijs. Welke analyses zijn nuttig om te maken? En hoe doe je dat veilig?
Lees meer

Het verzoeningsproces na de Angolese burgeroorlog

Angola is in 2019 begonnen met een proces om de wonden te helen van de burgeroorlog die het land 27 jaar lang (1975-2002) in de greep hield. Een speciale verzoeningscommissie is ingesteld met als taak de psychologische wonden van families te helen.
Lees meer

Nieuws

9 mei 2023

Het gesprek aangaan over ‘How EU Climate Policies affect the Younger Generation’

Algemeen

Op maandag 3 april kwamen er verschillende studenten bij elkaar in de Speakers’ Corner van De Haagse Hogeschool om te…
Lees meer
25 april 2023

Partner Up!-partnership bij HBO-V brengt stagediscriminatie in kaart

Opleidingen

De zorg staat onder druk. Daarom is het uiterst belangrijk dat de opleiding HBO Verpleegkunde voldoende nieuwe,…
Lees meer
7 maart 2023

Rosa Groen maakt zich hard voor duurzaamheid en rechtvaardigheid

Onderzoek

Het is echt een unicum. In dezelfde maand promoveren en ook nog eens verkozen worden tot de meest duurzame docent hoger…
Lees meer

Het team

 Laurence Guérin

dr. Laurence Guérin

Leading Lector Kenniscentrum en Lector Wereldburgerschap

Jos Beelen

dr. Jos Beelen

Leading Lector Kenniscentrum en Lector Global Learning

Ellen Sjoer

dr. Ellen Sjoer

Lector Duurzame Talentontwikkeling

Chris Detweiler

Chris Destweiler

Lector Filosofie en Beroepspraktijk

Theo Bakker

dr. Theo Bakker

Lector Learning Technology & Analytics

Naomi van Stapele

dr. Naomi van Stapele

Lector Inclusive Education

dr. Naomi van Stapele
Lector Inclusive Education

Naomi heeft een heldere visie op inclusief onderwijs en een duidelijk beeld van hoe dit binnen De Haagse Hogeschool verder vorm kan krijgen. 

Go to dr. Naomi van Stapele
Mendeltje van Keulen

dr. Mendeltje van Keulen

Lector Changing Role of Europe

dr. Mendeltje van Keulen
Lector Changing Role of Europe

Dr. Mendeltje van Keulen is sinds 1 januari 2018 lector Changing Role of Europe.

Go to dr. Mendeltje van Keulen
dr. Barbara Warwas

dr. Barbara Warwas

Lector Multilevel Regulation

dr. Barbara Warwas
Lector Multilevel Regulation

Dr. Barbara Warwas is sinds 2016 werkzaam bij De Haagse als coördinator en docent bij de opleiding International en European Law.

Go to dr. Barbara Warwas
Olivier Bello

Olivier Bello

Programmacoördinator

Watte Zijlstra

Wâtte Zijlstra

Senior onderzoeker

Jolanda van der Toorn

Jolanda van der Toorn

Strategisch adviseur

Tamara Takacs

dr. Tamara Takács

Strategisch adviseur

dr. Tamara Takács
Strategisch adviseur

Ze heeft verschillende leidinggevende functies vervuld: eerst als hoofddocent en teamleider bij de opleiding Law, en recent als senior onderzoeker en  recent als senior onderzoeker.

Go to dr. Tamara Takács
Maaike de Loor

Maaike de Loor

Strategisch adviseur

Maaike de Loor
Strategisch adviseur

Maaike de Loor is een enthousiaste, vooruitstrevende professional met meer dan 20 jaar werkervaring in internationale ontwikkeling. 

Go to Maaike de Loor

Studenten projecten

Student Branch project: Hang in there

Het Hang In There Project is een initiatief georganiseerd door de Student Branch van het Lectoraat Inclusive Education gericht op het ondersteunen van studenten in hun avontuur in het eerste jaar op De Haagse Hogeschool. Hier delen studenten hun ervaringen en hoe zij ze overkomen zijn.
Lees meer

Wereldburgerschap

Faculteit Gezondheid, Voeding en Sport en Global Citizenship Certificate
Lees meer