Over het Centre of Expertise
Een wereld waarin iedereen de kans krijgt om volledig deel te nemen aan de samenleving - dat is waar we bij het Centre of Expertise Global and Inclusive Learning naar streven. Wij geloven dat leren een levenslange reis is voor iedereen. Ons doel is om mensen en organisaties in het onderwijs en internationale instellingen te helpen zinvolle veranderingen aan te brengen in de systemen waarin ze werken. Door praktijkgericht onderzoek te doen en nieuwe denkwijzen toe te passen, willen we een eerlijkere en duurzamere wereld opbouwen.
Onze missie is om mensen en gemeenschappen de kracht te geven om samen verantwoordelijkheid te nemen voor een rechtvaardige en duurzame toekomst. We richten ons zowel op formele als informele manieren van leren en besluitvorming op verschillende niveaus, van lokaal tot mondiaal. Wij geloven dat samenwerking en gelijkheid de sleutel zijn om deze missie te voltooien. Ons werk behandelt belangrijke onderwerpen zoals leren en ontwikkeling, inclusie, arbeidsparticipatie, technologie, rechten en bestuur. Met onze inspanningen hopen we bij te dragen aan een beter en inclusiever onderwijslandschap.
Onderzoeksgebieden
Binnen het Centre of Expertise Global and Inclusive Learning wordt praktijkgericht onderzoek verricht binnen vier onderzoeksgebieden:
Transformative Teaching and Learning
Dit onderzoeksgebied richt zich op het helpen van leraren, professionals en studenten om te groeien en zich aan te passen in een snel veranderende wereld. We besteden speciale aandacht aan duurzaamheid en digitalisering, omdat deze aspecten onze manier van werken veranderen. Om deze veranderingen bij te houden, proberen we nieuwe manieren van leren uit, zoals samenwerken in leergemeenschappen, Collaborative Online International Learning (COIL), en het gebruik van innovatieve onderwijsmethoden.
Lectoraten: Duurzame Talentontwikkeling en Global Learning
Transformative Technology
Dit thema kijkt naar hoe technologie samenwerkt met mensen, organisaties en de samenleving. We bestuderen zowel de positieve als de negatieve effecten van technologie, vooral als het gaat om publieke waarden zoals onafhankelijkheid en rechtvaardigheid. Het onderzoek richt zich op hoe technologie kan worden gebruikt voor het algemeen belang en hoe het sociale systemen kan veranderen of bestaande problemen kan verergeren.
Lectoraten: Learning Technology & Analytics en Filosofie en Beroepspraktijk
Inclusive Participation
Dit thema richt zich op het creëren van eerlijke en duurzame veranderingen in onderwijs en de samenleving. We onderzoeken hoe studenten, professionals en burgers op een inclusieve manier kunnen deelnemen aan onderwijs, werk en samenleving. Inclusie betekent vechten tegen alle vormen van overheersing en uitsluiting. Participatie betekent dat iedereen, vooral mensen uit minderheidsgroepen, een stem heeft in beslissingen. Echte inclusie vereist echte participatie, en echte participatie moet inclusief zijn om ervoor te zorgen dat iedereen toegang heeft.
Lectoraten: Inclusive Education en Wereldburgerschap
Multilevel Governance in Practice
In dit onderzoeksthema bestuderen we welke kennis en vaardigheden (toekomstige) professionals nodig hebben om wereldwijde problemen op te lossen wanneer verschillende overheidsniveaus samenwerken. We doen onderzoek, vaak samen met studenten, in samenwerking met professionals. Onze huidige projecten omvatten het onderzoeken van hoe organisaties meer Europees worden, hoe mensen conflicten kunnen bemiddelen, vertrouwen kunnen opbouwen en kunnen omgaan met uitdagende situaties in het onderwijs.
Lectoraten: Changing Role of Europe, Multilevel Regulation en UN Studies in Peace and Justice
Student-led Research Unit (SRU)
SRU stimuleert een onderzoekende leeromgeving binnen De Haagse Hogeschool. Met een focus op de ervaringen van studenten, onderzoeken deze studentonderzoekers vraagstukken die ze zelf aandragen (student-led). Met als doel om hogeschool meer betrokken, eerlijk en inclusief te maken.
Team
Bij het kenniscentrum Global & Inclusive Learning werken lectoren, (docent)onderzoekers en studenten aan toekomstbestendig onderwijs. Ons onderzoek richt zich op het veranderen van systemen en het versterken van de posities van mensen en gemeenschappen. Zo kan iedereen bijdragen aan een rechtvaardige en duurzame toekomst - op een lokaal tot wereldwijd niveau.