Over het kenniscentrum

Gelijkwaardige kansen voor studenten en professionals creëren en rechtvaardigen. Bij het kenniscentrum Global and Inclusive Learning onderzoeken we de processen om dat te realiseren. Net als de processen voor het actief bevorderen van inclusief onderwijs en een inclusieve samenleving. 

We ondersteunen ieder lerend persoon in hun talentontwikkeling, zodat ze zich ontpoppen tot verantwoordelijke professionals en kritische burgers.

We studeren, werken en leven in een complexe en globale samenleving waarin niet iedereen dezelfde kansen krijgt. Een samenleving die voortdurend onderhevig is aan verandering, onder andere door technologische ontwikkelingen en waarin veel ‘wicked’ issues spelen als klimaatadaptatie, migratie- en integratievraagstukken. Het onderwijs moet daarop inspelen en loopt vaak achter op de feiten. Dat moet veranderen. De Haagse Hogeschool fungeert als broedplaats, denktank en laboratorium hoe leren en ontwikkelen hier een rol in kan spelen. Met onder anderen praktijkgericht onderzoek, debat, dialoog, out-of-the-box denken stimuleert kenniscentrum Global and Inclusive Learning leerprocessen en stelt verborgen veronderstellingen, houdingen en gedrag aan de kaak.

Het centrum streeft duurzame innovatie na binnen het onderwijs en daarbuiten door het accent te leggen op thema’s als wereldburgerschap, talentontwikkeling, inclusief onderwijs, internationalisering at home en praktische wijsheid binnen de beroepspraktijk. Alles staat in het teken van professionele en persoonlijke ontwikkeling: een heel leven lang.

Projecten

Student voice

Hoe kunnen we de stem van de student -en daarmee de ontwikkeling van de student en de hogeschool- versterken? Deze vraag staat centraal in het onderzoek Student Voice, waarvoor het lectoraat Wereldburgerschap een Comeniusbeurs heeft aangevraagd.
Lees meer

Internationalization at Home activiteiten in verschillende academische disciplines

Deze studie heeft tot doel vast te stellen hoe Internationalization at Home (IaH) wordt geïmplementeerd in verschillende disciplinaire categorieën op basis van het concept van academische stammen, of bepaalde IaH-activiteiten voorrang krijgen boven andere, en welke beweegredenen worden toegepast bij de keuzes van IaH-activiteiten in verschillende disciplines.
Lees meer

PowerHouse geeft educatief kwetsbare studenten zelfvertrouwen

Hoe kunnen we langstudeerders hun eigenwaarde laten herontdekken? Want het zoveelste herexamen en een steeds maar oplopende studieachterstand werken fnuikend op het zelfvertrouwen van een student.
Lees meer

Nieuws

Partner Up! wil in een informele samenwerking het onderwijs verbeteren
17 januari 2023

Partner Up! wil in een informele samenwerking het onderwijs verbeteren

Algemeen

Ze is erg te spreken over het nieuwe Instellingsplan en de manier waarop het tot stand is gekomen. Ze vindt het mooi…
Lees meer
Hal in de Haagse Hogeschool
17 november 2022

Klimaatverandering zet onze mensenrechten onder druk

Algemeen, Onderzoek

In december staat het Faith in Human Rights Festival van De Haagse stil bij de rechten van de mens. Precies één jaar…
Lees meer
Presentatie Kees Sommer
15 september 2022

Onderzoeker Kees Sommer presenteerde op de Joint Conference on Language Evolution

Algemeen, Onderzoek

Op 7 september 2022 vond de Joint Conference on Language Evolution plaats in Japan. Onderzoeker Kees Sommer…
Lees meer

Het team

 Laurence Guérin

dr. Laurence Guérin

Leading Lector Kenniscentrum en Lector Wereldburgerschap

dr. Laurence Guérin
Leading Lector Kenniscentrum en Lector Wereldburgerschap

Her research group at The Hague University of Applied Sciences will focus on the further development of Global Citizenship, in particular its significance in vocational education.

Jos Beelen

dr. Jos Beelen

Leading Lector Kenniscentrum en Lector Global Learning

dr. Jos Beelen
Leading Lector Kenniscentrum en Lector Global Learning

Jos worked as a lecturer at Inholland University and as international officer, policy advisor and researcher. He is Visiting Professor at the Centre for Global Learning at Coventry University.

Chris Detweiler

Chris Destweiler

Lector Filosofie en Beroepspraktijk

Chris Destweiler
Lector Filosofie en Beroepspraktijk

He has been head of the Philosophy and Professional Practice Research Group. He is also a senior lecturer and member of the curriculum board in the Communication & Multimedia Design programme.

Ellen Sjoer

dr. Ellen Sjoer

Lector Duurzame Talentontwikkeling

dr. Ellen Sjoer
Lector Duurzame Talentontwikkeling

Ellen participates in various networks such as the Stichting HRM Lectorennetwerk Nederland and the board of the IACEE (International Association for Continuing Engineering Education). 

Naomi van Stapele

Naomi van Stapele

Naomi van Stapele

Naomi heeft een heldere visie op inclusief onderwijs en een duidelijk beeld van hoe dit binnen De Haagse Hogeschool verder vorm kan krijgen. 

Watte Zijlstra

Wâtte Zijlstra

Senior onderzoeker

Olivier Bello

Olivier Bello

Programmacoördinator

Jolanda van der Toorn

Jolanda van der Toorn

Senior managementassistent

Studenten projecten

Student Branch project: Hang in there

Het Hang In There Project is een initiatief georganiseerd door de Student Branch van het Lectoraat Inclusive Education gericht op het ondersteunen van studenten in hun avontuur in het eerste jaar op De Haagse Hogeschool. Hier delen studenten hun ervaringen en hoe zij ze overkomen zijn.
Lees meer

Wereldburgerschap

Faculteit Gezondheid, Voeding en Sport en Global Citizenship Certificate
Lees meer