Aminata Caïro genomineerd voor lector van het jaar

Aminata Caïro – lector Inclusive Education op de Haagse Hogeschool - is één van de genomineerde voor lector van het jaar ‘18|19’. Uit een sterk deelnemersveld zijn drie lectoren, waaronder Aminata, geselecteerd die zich het afgelopen jaar verdienstelijk hebben ingezet rond het thema studentenwelzijn. In juni wordt door organisator ScieneGuide een winnaar gekozen.

aminata-cairo

Lectoraat Inclusive Education

Het lectoraat legt zich toe op actiegericht onderzoek om De Haagse Hogeschool te helpen zich te ontwikkelen tot een onderwijsinstelling waar iedereen zich welkom en opgenomen voelt en ondersteund wordt om zijn of haar potentieel op onderwijsgebied optimaal te kunnen ontplooien. In tegenstelling tot andere lectoraten zijn wij met inclusieve educatie gericht op onze eigen interne organisatie.

Doelstelling

De doelstelling van het lectoraat is het uitbouwen van kennis over dit thema en dat vertalen naar praktische tools en actiepunten, waardoor iedereen op de hogeschool zich welkom, thuis en ondersteund voelt. Dat heeft onder meer in de ontwikkeling van de Inclusivity Toolkit geresulteerd. De toolkit is een set van activiteiten om docenten en studenten te ondersteunen bij het bespreken van moeilijke thema’s die vaak onbesproken blijven tijdens de studie.

Meer informatie

Lees meer over de genomineerden op ScienceGuide.