11-12-2018

In juni 2018 is het tweejaarlijks Bibliotheek Tevredenheidsonderzoek (BTO) gehouden onder studenten en medewerkers. Uit het BTO is een aantal resultaten naar voren gekomen die om een follow up  vragen,  zoals meer stilte en rust in de stilteruimte op de begane grond en ruimere openingstijden.

Vanaf januari a.s. worden de openingstijden van de bibliotheek al uitgebreid, van maandag t/m donderdag zal deze open zijn tot 22.30 uur. En vanaf het nieuwe studiejaar zal de bibliotheek zelfs dagelijks tot 22.30 uur open zijn, ook in de weekenden. Weekendopenstelling kwam als zeer gewenst naar voren in het onderzoek.

Wat we vooral moeten handhaven:

• Niveau van dienstverlening. De deskundigheid en beschikbaarheid van de medewerkers en de sfeer in de bibliotheek worden als zeer positief ervaren.
  • De actualiteit van de collectie scoort goed, zo ook waardering voor de toename van het aantal ebooks.
  • IBL wordt hoog gewaardeerd door medewerkers.
  • Het algemene oordeel over de digitale bibliotheek  is t.o.v. 2015 gestegen. Opvallend was de hogere score op dit onderdeel van de groep die een bibliotheektraining heeft gevolgd.
  • Opvallend is ook dat veel studenten op aanbeveling van hun docenten de bibliotheek weten te vinden.
  • De stilteplekken worden erg gewaardeerd en er is veel behoefte aan uitbreiding van het aantal stilteplekken.

Aandachtspunten:

• Geluidsoverlast vanaf de eerste etage via de vide naar de stilteruimte op de begane grond.
  • Onbekendheid van bibliotheekdiensten zoals Atlas.ti, informatie over auteursrechten, Browzine, beschikbaarheid van boekenlijsten en IBL voor studenten.
  • Engelstalige collectie.
  • Toegankelijkheid digitale bibliotheek vraagt om verbetering.
  • Onbekendheid met de mogelijkheid om zelf materiaal aan te leveren voor de HBO kennisbank.