Snel vinden

Jean Monnet-leerstoel EU-ACT DIGITAL

Kan big tech gecontroleerd worden? Kan de overheid ervoor zorgen dat bankkaarten veilig blijven in een e-wallet op je…
Lees meer

Haagse jongeren als wereldburgers

Hoe kunnen Haagse jongeren, bestuurders en internationale instellingen dichter bij elkaar komen rondom de thema’s ‘…
Lees meer

PowerHouse geeft educatief kwetsbare studenten zelfvertrouwen

Hoe kunnen we langstudeerders hun eigenwaarde laten herontdekken? Want het zoveelste herexamen en een steeds maar…
Lees meer

Je eigen leerproces sturen met student agency

Om als professional een leven lang te blijven ontwikkelen in een steeds veranderend werkveld, is het nodig om aan het…
Lees meer

EU Mobile Citizens

Wat is de situatie van EU-arbeidsmigranten binnen de EU en hoe kunnen we die verbeteren?
Lees meer

Waarom migranten op anti-migratie partijen stemmen

Steeds vaker verschijnen er berichten in de media dat mensen met een migratieachtergrond stemmen op anti-…
Lees meer

Flexpertise voor een duurzame, inclusieve toekomst

Flexpertise is het vermogen van professionals om te reageren en anticiperen op een veranderende vraag naar expertise.
Lees meer

Mensenrechten in het internationaal juridisch onderwijs

Gaan mensenrechten alleen over mensen? Waarom kunnen niet-mensen, de natuur en technologie geen rechten en…
Lees meer

De effecten van hittegolven op kwetsbare bevolkingsgroepen in de gemeente Den Haag in kaart gebracht

In het toegepast onderzoeksproject The effect of heatwaves on vulnerable population groups in The Hague zochten we uit…
Lees meer

No Fairness without Awareness

Het analyseren van instroom, doorstroom en uitstroom is voor hogescholen belangrijk om zicht te krijgen op de positie…
Lees meer

Cosm-ethiek: een (onderwijs-)interventie in beroepsethiek voor de huidtherapeut

De vraag naar cosmetische (onomkeerbare) behandelingen bij de huidtherapeut is enorm gestegen.
Lees meer

Westlandse onderwijsBooST: onderwijsontwikkeling voor mbo en hbo

In de “Westlandse onderwijsBooST” ontwikkelen we een challenge-based learning onderwijsconcept voor…
Lees meer