Ontdek meer op onze Open Dag

Past iets met Gezondheid bij jou?

Hoe kun je met goede voeding bijdragen aan je gezondheid? Waarom is de een allergisch voor stuifmeel en de ander niet? Hoe verbeter je het leven van iemand met chronische rugklachten? Hoe help je iemand van zijn acne af? Hoe zet je technologische innovaties in om iemand beter te laten bewegen?

Fysiek en mentaal gezond
Antwoorden op dit soort vragen krijg je in een van de opleidingen gezondheid. Daarin is er volop aandacht voor een gezonde leefstijl. Voor lichaam én geest. Je kijkt in de opleidingen gezondheid naar het hele plaatje. Jouw doel is duidelijk: zorgen dat mensen fysiek en mentaal gezond zijn en blijven.

Kortom, jij ...

• wil eraan bijdragen dat mensen fysiek en mentaal gezond zijn en blijven

• bent geïnteresseerd in de anatomie van de mens

• weet mensen te enthousiasmeren en te motiveren

Beroepen binnen het interessegebied Gezondheid

• Wijkverpleegkundige

• Verpleegkundige in een ziekenhuis

• Verpleegkundige in een psychiatrische instelling

• Verpleegkundige in de gehandicaptenzorg

• Verpleegkundige in de ouderenzorg

• Huidtherapeut

• Bewegingsonderzoeker

• Adviseur revalidatieproducten

• Sportbrace-ontwikkelaar

• Manager beweeglab

• Kwaliteitsmanager

• Voedingsdeskundige

• Klinische diëtist

• Voorlichter bij de GGD

• Beleidsmedewerker

• Zelfstandig ondernemer

Welke opleidingen over gezondheid heeft De Haagse?

Je bent betrokken op anderen en zet je graag voor hen in. Je vindt het fijn als mensen zich fijn voelen en het leven beter aankunnen. Met die eigenschappen kun je terecht bij heel veel opleidingen gezondheid. Maak je je zorgen over het grote aantal kinderen met overgewicht? Wil je daar wat aan doen? Dat kan door hun een gezond én lekker dieet aan te bieden na de opleiding Voeding en Diëtetiek. Heb je altijd al verpleegkundige willen worden? Na de opleiding HBO-V ben jij de persoon die patiënten verzorgt, naar hen luistert, hen ondersteunt en misschien wel troost. Het is bewezen dat mensen eerder en beter genezen door goede, persoonlijke aandacht.

Heb je veel met techniek en wil je dat inzetten voor het welzijn van anderen? Bijvoorbeeld door voor iemand die een arm of been moet missen een prothese te maken? Dat leer je bij de opleiding Mens en Techniek, Bewegingstechnologie. Je hebt een keer een jong iemand gezien met ernstige brandwonden of littekens. Je wilt graag alles leren over de huid en hoe je een zieke of beschadigde huid mooier en beter kunt maken. Dat leer je bij de opleiding Huidtherapie. Hoeveel keuze je ook hebt, na een opleiding gezondheid kun je van grote waarde zijn voor andere mensen. Je zorgt ervoor dat zij zich beter voelen. Dat ze lekker gaan bewegen. Dat ze de kansen pakken die er liggen.

Welke vorm opleiding past bij jou?

Ook als het gaat om studievorm of -taal geven de opleidingen gezondheid heel veel mogelijkheden. Alle opleidingen in dit interessegebied worden in het Nederlands gegeven. Sommige opleidingen doe je in voltijd, andere in deeltijd of duaal. Kijk eens welke vormen de opleidingen gezondheid bieden en welke opleidingsvorm het beste bij jouw situatie past.

Wat kun je worden met een opleiding gezondheid?

Zijn de opleidingen gezondheid al verschillend, de functies die je daarna kunt krijgen dus ook! Wie weet word jij verpleegkundige op een oncologie-afdeling in een ziekenhuis. Behandel je misschien in je eigen praktijk het lelijke litteken dat iemand aan een ongeval heeft overgehouden. Of ga je als leefstijlcoach aan de slag om mensen zo gezond, fit en sterk mogelijk te krijgen. Je kunt ook aan de slag als diëtist in een praktijk. Misschien wel je eigen praktijk. Als bewegingstechnoloog doe je onderzoek naar een nieuw soort kunstknie of kunstheup. Daarmee kunnen mensen gewoon zelf actief blijven. Wat je ook gaat doen, je stimuleert mensen direct of indirect om gezond te leven.

Waarom een opleiding aan De Haagse Hogeschool?

De opleidingen gezondheid volg je in de hoofdvestiging van De Haagse Hogeschool. Onze hogeschool is een wereld op zich. Je vindt er studenten uit Nederland en veel andere landen. Je maakt kennis met verschillende culturen en leert van verschillende kanten naar jouw vakgebied te kijken. Met je docenten bouw je al heel snel een leuke band op. Studeren op De Haagse betekent ook dat je heel snel kennismaakt met het bedrijfsleven. En dat je samen met anderen boeiende projecten uitvoert, waar je óók nog eens veel van opsteekt.

Hulp nodig bij je studiekeuze?

Wil je meer informatie over de opleidingen gezondheid? Klik dan door naar de opleidingspagina's. Laat je inspireren door de verhalen van de studenten. Vaak is het mogelijk om contact te zoeken met huidige studenten. Blijf je het lastig vinden om een keuze te maken? Bekijk dan hoe wij je kunnen helpen bij je studiekeuze.