Nieuws

Edubooks van Edumundo

08-10-2019

Verschillende opleidingen aan de HHs maken gebruik van een of meerdere hoofdstukken uit de Edubooks van uitgeverij Edumundo. Dat is digitaal lesmateriaal (tekst, video, opdrachten) voor een bepaald vak, dat het papieren boek vervangt. Deze Edubooks zijn ook toegankelijk op de hoofdlokatie van de bibliotheek. Op de begane grond van de bibliotheek staat een catalogus-pc op zithoogte, bedoeld voor mensen met een functiebeperking, waar je alle Edubooks van Edumundo kunt raadplegen. Je kunt alleen niet printen, opdrachten invullen en emailen; gebruik daarvoor je eigen laptop. Dit zijn de titels:

  • Branding en Positionering (2019)
  • Branding en Positionering (2017, 2018)
  • Management en Organisatie
  • Veranderkunde
  • Bedrijfsadministratie
  • Studie en Loopbaan
  • Marketing 1
  • Marketing 2
  • Study Career Coaching

Als je de Edubooks wilt gebruiken, kun je dit aanvragen bij de Helpdesk van de bibliotheek op de begane grond.  

Openingstijden tijdens de herfstvakantie (21 t/m 27 oktober)

04-10-2019
Voor de bibliotheken van de hoofdvestiging en vestigingen Sportcampus Zuiderpark en Delft gelden de reguliere openingstijden. Je kunt gebruik maken van de zelfservice bij de vestigingen Sportcampus Zuiderpark en Delft. De vestiging Zoetermeer is gesloten.

De bibliotheek van de hoofdvestiging is ook tijdens de herfstvakantie in het weekend geopend van 10.00-22.30 uur!

Bibliotheek 7 dagen per week open

04-09-2019
Vanaf maandag 2 september is de bibliotheek van de hoofdvestiging 7 dagen per week geopend om te studeren. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00-22:30 uur en in het weekend van 10:00-22:30 uur. Let op dat op de vrijdagavond vanaf 19:00 uur en in de weekenden alleen het Ovaal geopend is en niet de overige bouwdelen.
Naast openstelling van de bibliotheek zijn ook in het weekend een groot aantal werkcollegezalen in het Ovaal beschikbaar om samen te werken. Het zitgedeelte van het restaurant is beschikbaar om je zelf meegenomen etenswaren of drinken te nuttigen.

Boekenlijsten 2019-2020 beschikbaar

04-09-2019
De boekenlijsten 2019-2020 zijn, voor zover door opleidingen aangeleverd, beschikbaar op de bibliotheekcatalogus. Van de aangeleverde boekenlijsten zijn Excelbestanden gemaakt met extra informatie, zoals:

1. URL’s indien een digitale versie (e-book) via de bibliotheek beschikbaar is

2. een directe link naar de beschikbaarheid van hard copy boeken in de bibliotheekcollectie

3. Studenten kunnen met de informatie uit deze Excellijsten eenvoudig (copy past) op internet shoppen

Bovenstaande toevoegingen komen niet voor in de pdf-boekenlijsten of studiegidsen. Bekijk de boekenlijsten via de bibliotheekcatalogus.

In- en verkoop van studieboeken

27-06-2019

De pilot met BoekSwap voor in- en verkoop van 2e hands studieboeken wordt per 1 juli niet meer voortgezet. We hebben vanaf juni voor in-en verkoop van studieboeken als alternatief het digitale platform van IndexBooks (nog in ontwikkeling). Het platform ondersteunt een voorkeursuitwisseling tussen hhs studenten zodat verzendkosten bespaard kunnen worden.

*Studenten die hun niet verkochte boeken terug willen kunnen een mail sturen naar: admin@boekswap.com

 

RefWorks WnC functioneert niet binnen de HHs

31-01-2019
Wegens een technische storing is het gebruik van Write-N-Cite binnen de hogeschool niet mogelijk. IT werkt momenteel aan een oplossing. WnC werkt wel op je eigen laptop:

Word 2016 Windows 10 menu: Invoegen > Office store > Proquest installeren (zie ook video).
Medewerkers met een IT laptop waarbij dit niet werkt, kunnen langs gaan bij de FrontOffice voor het activeren van de MS office store.

Onze excuses voor het ongemak.

Resultaten Bibliotheek Tevredenheidsonderzoek (BTO)

11-12-2018
In juni 2018 is het tweejaarlijks Bibliotheek Tevredenheidsonderzoek (BTO) gehouden onder studenten en medewerkers. Uit het BTO is een aantal resultaten naar voren gekomen die om een follow up  vragen,  zoals meer stilte en rust in de stilteruimte op de begane grond en ruimere openingstijden.

Vanaf januari a.s. worden de openingstijden van de bibliotheek al uitgebreid, van maandag t/m donderdag zal deze open zijn tot 22.30 uur. En vanaf het nieuwe studiejaar zal de bibliotheek zelfs dagelijks tot 22.30 uur open zijn, ook in de weekenden. Weekendopenstelling kwam als zeer gewenst naar voren in het onderzoek.  

Wat we vooral moeten handhaven:

  • Niveau van dienstverlening. De deskundigheid en beschikbaarheid van de medewerkers en de sfeer in de bibliotheek worden als zeer positief ervaren.
  • De actualiteit van de collectie scoort goed, zo ook waardering voor de toename van het aantal ebooks.
  • IBL wordt hoog gewaardeerd door medewerkers.
  • Het algemene oordeel over de digitale bibliotheek  is t.o.v. 2015 gestegen. Opvallend was de hogere score op dit onderdeel van de groep die een bibliotheektraining heeft gevolgd.
  • Opvallend is ook dat veel studenten op aanbeveling van hun docenten de bibliotheek weten te vinden.
  • De stilteplekken worden erg gewaardeerd en er is veel behoefte aan uitbreiding van het aantal stilteplekken.

 Aandachtspunten:

  • Geluidsoverlast vanaf de eerste etage via de vide naar de stilteruimte op de begane grond.
  • Onbekendheid van bibliotheekdiensten zoals Atlas.ti, informatie over auteursrechten, Browzine, beschikbaarheid van boekenlijsten en IBL voor studenten.
  • Engelstalige collectie.
  • Toegankelijkheid digitale bibliotheek vraagt om verbetering.
  • Onbekendheid met de mogelijkheid om zelf materiaal aan te leveren voor de HBO kennisbank.