Student volgt praktijklessen in Betafactory

Techniek speelt bij iedere verandering een rol

En dat is maar goed ook, want de wereld verandert sneller dan ooit. Soms is het de drijfveer. Soms juist de oplossing. In alle gevallen betekent het dat jouw toekomstige rol als tech-professional bij de faculteit Technologie, Innovatie en Samenleving (TIS) onmisbaar is. Met techniek maak je impact op wereldniveau. Doe je mee?

Vacatures

Bij onze technische faculteit ben je vanaf dag één van grote waarde en maak jij je eigen carrièrekeuzes. Wil jij je ontwikkelen in het onderwijs en/of onderzoek als docent(-onderzoeker) of komt jouw talent juist tot zijn recht in een ondersteunende rol?

Bij De Haagse draagt elke collega op zijn eigen manier een steentje bij en is er veel mogelijk. Niet alleen is er volop ruimte om jezelf te ontplooien, er wacht ook een mooi pakket aan arbeidsvoorwaarden op je. Samen zorgen we dat jouw werkgeluk én privéleven goed op elkaar zijn afgestemd.

Nieuwsgierig? Bekijk hier het vacatureoverzicht.

Portretfoto Hedde

Collega’s aan het woord

Een vrolijke, nieuwsgierige club van doeners: zo laten onze TIS-collega’s zich het beste omschrijven. Hebben we een goed idee? Dan brengen we dat gelijk in de praktijk. We werken in goed op elkaar ingespeelde teams, waarin elke bijdrage waardevol is. Weten hoe zo’n werkdag er nu ongeveer uitziet of waar collega’s energie van krijgen? Hieronder delen ze hun ervaringen.

Hedde: ‘Technologie is een basisbehoefte’

Onderwijs en onderzoek is de perfecte combinatie voor Hedde van Hoorn, docent Technische Natuurkunde en onderzoeker aan het lectoraat Fotonica.

“Ons onderzoek levert echt een concrete bijdrage levert aan de samenleving. Geweldig toch, dat je als docent én student betrokken bent bij zulke revolutionaire ontwikkelingen!”

Lees hier het hele interview

Bij TIS kan ik de nieuwe generatie inspireren en mijn kennis uit het werkveld delen

– Arjo Vink (Docent Biotechnology, hiervoor 30 jaar werkzaam als microbioloog)

Portretfoto Melanie

Melanie: ‘Kennis overbrengen en waardering krijgen’

Geen seconde spijt heeft Melanie Kwaks dat ze haar baan bij een architectenbureau gedag zei en docent Bouwkunde werd. Ze combineert het docentschap met haar eigen architectenbureau.

“Ik voel me zoveel beter op mijn plek. De Haagse Hogeschool is een open en toegankelijke organisatie. De sfeer tussen docenten onderling en met studenten is fijn. Je stapt makkelijk op elkaar af om bijvoorbeeld iets te vragen. Soms bedanken studenten me voor de les of uitleg. Hoe leuk is dat! Het is fijn om kennis over te brengen en waardering te krijgen voor wat ik doe.”

Lees hier het volledige interview

Portretfoto Edward

Edward: ‘Studenten begeleiden geeft energie’

Voor Edward Wang, docent Toegepaste Wiskunde, is docent zijn veel meer dan alleen lesgeven: “Een hogeschool is persoonlijker dan een universiteit. Je kent al je studenten bij naam en in vier jaar stoom je ze klaar voor de arbeidsmarkt. Ik ben naast docent ook studieloopbaanbegeleider en praat met mijn studenten over hoe het gaat. Het is bijzonder dat ze mij hun persoonlijke verhalen toevertrouwen. De studietijd is voor veel jongeren zeer vormend.”

Lees hier het volledige interview

Student aan het werk
Groep studenten overleggen
Fietsers op fietspad
Gebouw
Bellende vrouw
Hal in de Haagse Hogeschool
Twee personen achter laptop
gebouw HHS

Opleidingen

Onderzoeken, innoveren, aanpassen... Wendbaar zijn: daar draait het om. Bij TIS bouwen we niet alleen aan technische kennis, maar ook aan skills die studenten al tijdens hun opleiding in de praktijk brengen.

Daarom werken onze studenten direct mee in het werkveld, aan echte opdrachten. Daar bedenken ze werkbare, innovatieve oplossingen die verbetering brengen voor de toekomst. Werken bij TIS betekent, samen met hen en je collega’s, vernieuwing in het vak brengen.

Bij TIS bieden we 13 opleidingen aan. Meer weten? Bekijk ze hieronder.

Onderzoek

Bij TIS doen we praktijkgericht onderzoek: samen met partners werken we aan belangrijke maatschappelijke thema’s zoals digitalisering en duurzaamheid. Dit doen we onder andere op het gebied van Health, Smart Industry en Gebouwde Omgeving. Met techniek als uitgangspunt geven we verandering vorm. De resultaten van ons onderzoek zijn snel toepasbaar en dragen concreet bij aan de maatschappij.

Als je bij TIS aan de slag gaat, kan ook jij je uitdaging vinden in onderzoek

Start nieuwe projecten, werk in (inter)nationale consortia of promoveer op een onderwerp dat je energie geeft. Inspirerende werkomgeving? Check! Dat vindt ook Hedde van Hoorn, hogeschooldocent Technische Natuurkunde én docent-onderzoeker bij het lectoraat Fotonica:

“Het geven van onderwijs en het uitvoeren van onderzoek is voor mij de perfecte combinatie. In mijn rol als mentor en studieloopbaanbegeleider kom ik regelmatig over de vloer bij technische bedrijven en onderzoeksinstituten waar stagiairs en afgestudeerden terechtkomen. Ik krijg een kijkje in de keuken en dat houdt me inhoudelijk scherp.”

Innoveren en inspireren met onderzoek

Als faculteit is TIS verbonden aan 3 kenniscentra: Mission ZeroDigital Operations & Finance en Health Innovation. Binnen deze kenniscentra werken verschillende lectoraten (onderzoeksgroepen) samen, waaronder de 6 lectoraten van TIS. In zo’n lectoraat doen lectoren, docent-onderzoekers en studenten samen met partners uit de praktijk onderzoek. Ze vertalen kennis en inzichten naar het onderwijs. Meer weten? Bekijk de lectoraten hieronder.